Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Motor tager ikke omdrejninger (25-12-2010 13:00:29)
René Davidoff #6283, reg. nvsj
For gud ved hvilken gang er Discoen serie 1 1998 med en 300 tdi med en enkel form for computerstyring, igen uduelig. Det startede allerede i Påsken 2010, hvor den ikke ville tage omdr. den fik da en ny dieselpumpe. Altså den pumpe der suger fra tanken til motor.
Så var alt godt indtil vi skulle have en camping weekend i Sverige sidst i november 2010. Tanken var langt nede så vi fandt en lille lokal tank og fik fyldt diesel på. Vi kørte nogle ture i et dejligt stenfyldt område med få omdrejninger og ikke antydninger af problemer. Dagen efter skal vi hjem til Sorø og har spændt campinvognen efter. Vi har kun kørt ca. 1 km da den ikke vil tage omdrejninger og fejllampen for motor begynder at lyse. Ind til siden glor ned i motor rummet, ser ikke noget unormalt og motoren vil gerne køre i tomgang og tager gerne omdrejninger når den er ubelastet. Vi holder i ca. 5 min. Prøver at køre igen men når ikke op over ca. 60 km/t før fejllampen tænder og motoren ikke tager omdrejninger.
Vi når til Malmø og skal mødes der for at køre videre hjem mmed andre Land rovere. Vi er der i ca. 2 timer og da vi kører derfra er problemet blevet mindre, vi kan nu holde motorvejshastighed, men jeg kan ikke bestemme hvor hurtigt jeg vil accelerere og fejllampen lyser indimellem så slipper jeg speederen og lampen slukker.
Hjemme i Sorø, campingvognen kørt på plads. Discoen er nu solo og ikke antydning af problemer. Vi skal ud og køre med cv. igen og hele historien gentager sig.
Nu er vi nået til den foreløbig koldeste dag ca. -23 i 2010 altså den 21 december. Som den søde søn jeg er kører jeg min gamle mor hjem. Hun er lige sat af og jeg kører hjemad da den nu ikke vil tage omdrejninger, fejllampen lyser når jeg træder på speederen og den vil kun køre i tomgang. Udstødningen stinker forfædeligt og tilsidst går motoren istå.
Jeg ringer til Dansk Autohjælp, venter en halv time før jeg kommer igennem. Jeg prøver at starte motoren og er meget overrasket da motoren starter og jeg kan accelerere. Der er kun 2 km hjem, men ak jeg når kun at køre 1 km da motoren går i stå og batteriet er fladt. Det er fandme koldt med en død bil der er lige så kold inde som ude, når man skal vente på transport.
Lang historie men det er for at belyse problemet som det har udviklet sig.
Her kommer så spørgsmålene:
Vand i dieselolien?
Pumpe defekt?
Er der en omdrejnings begrænser som er stået af?
Andre input ang. årsager er velkomne.

Med ønsket om at komme ud at køre igen ønskes I alle en god jul og et godt nytår.

Med hilsen fra

René Davidoff
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.