Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: roll-cage til 130 (03-01-2011 13:12:28)
Frimodt Petersen #1064, reg. mjyl
Hej Lars
Jeg har lavet et par bure efterhånden, og du har ret, i den sidste ende er besparelsen minimal. Dog skal det tilføjes at hvis man vil have et bur som ikke kan købes i masse produceret form, men er mere "one-off" er det væsentlig billigere selv at lave. Jeg har senest lavet dette bur til min serie 1: (se vedhæftede) Ideelt set bør man ikke bruge en bukker der "presser" røret men en der trækker det rundt om en matrisse. Billigste og mest udbredte af den type ses her: http://www.stakesys.co.uk/product/tube_bender/
Jeg har dog ikke investeret i en sådan (endnu) da jeg ikke syntes jeg laver bure nok til det kan forrentes. Men når du bruger en bukker der presser skal du passe meget på røret ikke bliver fladt eller laver dybe "rynker" i bukket. Måden jeg kontrollere det er ved at bruge en matrisse der er en smule for lille og så slibe den til så den passer 100% på røret.
Forvent en masse tid, sved og en hel del kløen i håret hvis du beslutter dig for selv at lave det. Men det kan altså godt lade sige gøre med minimale værktøjer. En anden ting at tage med i overvejelserne er hvordan du vil lave "notchingen" hvor rørene mødes. Det kan lade sig gøre med et kopbor på en boremaskine, men er uhyrligt svært at gøre pænt og lige. Ideelt skulle man investere i følgende: http://www.stakesys.co.uk/product/hole_saw_tube_notcher/
Sidst men ikke mindst vil jeg tilføje at jeg syntes du skal overveje din rørdimension en ekstra gang. En 2" er altså stor og meget svær at få til at sidde pænt på en bil. Jeg bruger selv et rør som er 48mm udvendig dia. og syntes det er en pæn mellemting. Men har før brugt 45mm som er en langt bedre størrelse til et indvendigt bur da det ikke tager så meget plads og bedre kan sidde oppe i hjørnerne. Uanset hvad held og lykke med projektet! Mvh Søren
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.