Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 09:40:57)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj
Hej igen,

Symptomerne viser ved at der løber diesel ned af højre side på motorblokken. Her vil det imidlertid være svært at se, hvorfor man skal ned under bilen. Der hvor motorblokken og gearhuset er samlet, vil der hænge et par dråber. Dette forveksles ofte med motorolie, idet det er sort. Det kan dog ikke udelukkes at det også er motorolie (vi kører jo alle i en engelsk bil), men ofte er det bare diesel.

Sammenhægen med filterhuset kan måske skyldes flg:
(nu gætter jeg)
- Den trykmembran der sidder i det kophus på dieselregulatoren er meget følsom for urenheder, skidt og snavs. Hvis der kommer sådan et fremmedlegme ind i trykmembranen holder den ikke længere tæt, og dieslen drypper ud af kophuset og ned langs motorblokken.
- Grunden til at de anbefaler at filerhuset også skiftes er måske, at der sidder urenheder heri (filterhuset), og de føres dermed op i trykregulatoren, der så bevirker at denne igen bliver utæt.

Teoretisk set, så giver det vel meget god mening? Jeg skiftede dog ikke filterhuset ifm mit skift af dieselregulatoren, og min bil er helt tør nedenunder, så den er tydeligvis tæt, og har været det det seneste halve år.

Mvh

Jesper
8394

ps. Kophsuet med trykmembranen kan ses på det billede som jeg har vedhæftet i mit forrige link.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.