Hej James,
Årgang, kilometer??
Citat: "skal til at købe en ny motor til min Range rover P38 4.6 efter at motoren brugte for meget vand"
- ved du hvad der er galt med den nuværende motor?
Er det toppakning, flækket motorblok, cylinderforing der er gået løs?
har den været for varm - der mener jeg ikke kortvarigt - men har den været RIGTIG varm? (så der kunne været grund til forøget mistanke til løs foring...
Jeg spørger idet jkeg selv går i samme overvejelser og ikke ved 100% hvilken løsnng jeg vælger - skille den gamle og måske skifte toppakninger eller gå direkte til ilden og vælge en renoveret motor - denne koster på dansk jord omkring 40.000kr - så det er jo bestemt også en slags penge - for derudover kommer der en del mere.... ny motorkøler, flexplade, diverse væsker og pakninger etc. etc.
Når du skriver "turnkey engine" - hvad forstår du så som det - en komplet med alle dele påskruet således den "bare" skal lægges i "hullet" og skrues fast og stik og slanger tilkobles - væsker på og så ud at køre???
Jeg overvejer en "long engine" - d.v.s. motor med topstykker og fordæksel og vand- og oliepumpe, men uden bundkar og topdæksler - alt andet skal flyttes fra den gamle motor - en sådan med "top hat liners" koster ca. 40K
Jeg har kigget på følgende:
RPI Engineering:
http://www.v8engines.com/V8 Developments:
http://www.v8developments.co.uk/ACR - Automotive Component Remanufacturing Ltd:
http://www.automotivecomp.com/Turner Engineering:
http://turner-engineering.co.uk/index.htmlRPI Engineering snakker så rosende om sit produkt at jeg bliver mistænksom (han ringede til mig i sidste uge og talt uafbrudt i 40 minuter) - blokkens kvalitet skal efter hans sigende være meget bedre en vanligt idet det er en COSCAST - han har valgt ikke at bruge foringer med krave - hvilket gør at jeg ikke umiddelbart ville vælge en motor derfra... Hvorfor ikke ændre de fejl som Buick/ Land Rover ikke selv fik styr på undervejs i produktionen??
Turner Engineering renoverer gamle motor - alt væsentligt bliver skiftet ud med nyt / renoveret - anvendte foringer har krave foroven og fastgøring forneden - denne fremgangs måde gør at såfremt at jeg finder frem til at der skal nyt hjerte i den grønne bisse - ja så blever det højst sandsynligt Turner der kommer til at levere - har imidlertid ikke undersøgt det danske marked endnu for garantimæssigt vil det jo være betydeligt lettere at handle nationalt. Evt få renoveret den nuværende fra A-Z
Med hensyn til overførsel af spareskillinger til en UK-forhandler er jeg ikke bekymret - herregud - pengene kan trækkes tilbage i værste fald...
Det var mine morgenpip - nu er det din tur!