Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Gode råd søges. (18-01-2011 08:06:48)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Hej James,

Årgang, kilometer??

Citat: "skal til at købe en ny motor til min Range rover P38 4.6 efter at motoren brugte for meget vand"

- ved du hvad der er galt med den nuværende motor?
Er det toppakning, flækket motorblok, cylinderforing der er gået løs?

har den været for varm - der mener jeg ikke kortvarigt - men har den været RIGTIG varm? (så der kunne været grund til forøget mistanke til løs foring...

Jeg spørger idet jkeg selv går i samme overvejelser og ikke ved 100% hvilken løsnng jeg vælger - skille den gamle og måske skifte toppakninger eller gå direkte til ilden og vælge en renoveret motor - denne koster på dansk jord omkring 40.000kr - så det er jo bestemt også en slags penge - for derudover kommer der en del mere.... ny motorkøler, flexplade, diverse væsker og pakninger etc. etc.

Når du skriver "turnkey engine" - hvad forstår du så som det - en komplet med alle dele påskruet således den "bare" skal lægges i "hullet" og skrues fast og stik og slanger tilkobles - væsker på og så ud at køre???

Jeg overvejer en "long engine" - d.v.s. motor med topstykker og fordæksel og vand- og oliepumpe, men uden bundkar og topdæksler - alt andet skal flyttes fra den gamle motor - en sådan med "top hat liners" koster ca. 40K

Jeg har kigget på følgende:


RPI Engineering:
http://www.v8engines.com/

V8 Developments:
http://www.v8developments.co.uk/

ACR - Automotive Component Remanufacturing Ltd: http://www.automotivecomp.com/

Turner Engineering:
http://turner-engineering.co.uk/index.html

RPI Engineering snakker så rosende om sit produkt at jeg bliver mistænksom (han ringede til mig i sidste uge og talt uafbrudt i 40 minuter) - blokkens kvalitet skal efter hans sigende være meget bedre en vanligt idet det er en COSCAST - han har valgt ikke at bruge foringer med krave - hvilket gør at jeg ikke umiddelbart ville vælge en motor derfra... Hvorfor ikke ændre de fejl som Buick/ Land Rover ikke selv fik styr på undervejs i produktionen??

Turner Engineering renoverer gamle motor - alt væsentligt bliver skiftet ud med nyt / renoveret - anvendte foringer har krave foroven og fastgøring forneden - denne fremgangs måde gør at såfremt at jeg finder frem til at der skal nyt hjerte i den grønne bisse - ja så blever det højst sandsynligt Turner der kommer til at levere - har imidlertid ikke undersøgt det danske marked endnu for garantimæssigt vil det jo være betydeligt lettere at handle nationalt. Evt få renoveret den nuværende fra A-Z

Med hensyn til overførsel af spareskillinger til en UK-forhandler er jeg ikke bekymret - herregud - pengene kan trækkes tilbage i værste fald...

Det var mine morgenpip - nu er det din tur!
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forkammer"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.