sv: sv: sv: Gode råd søges. (20-01-2011 08:05:42)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Hvis jeg ikke husker helt galt har vi talt sammen for lang tid siden - din bil er vist højrestyret ikke sandt?
Du har fået at vide, at blokken skulle være revnet - er motoren adskilt? har du selv set "balladen" Ved du med sikkerhed at den eksisterende motor er død og skal bort?
En Turnkey motor er jo noget dyrere end en long engine - med mindre at du bevidst vil vælge en sådan - fordi du også har problemer med indsprøjtning, indsugning m.m. så ville jeg vælge at genbruge de nuværende komponenter til enhver tid - nuvel der skal flyttes en del, men det er bestemt overkommeligt.
Skal du selv lave bilen eller er du nødt til at betale dig fra opgaven - hvis du selv kan lave det - evt med hjælp fra venner / andre medlememr i klubben så sparer du jo noget i forhold til en værkstedsregning.
Jeg har flere gange hørt tal i 100.000kr's klassen førend en P38 med defekt motor var ude af et værksted - en motor koster 40 - 50.000 - så der er jo noget at spare hvis man selv kan og vil tage fat - og selvfølgelig også har tid til det - omend for op til 60.000 kr's besparelse tror jeg mange givet vil "finde" tiden til et sådant projekt.
Problemet er at man pludselig står "uden bil" i en periode - men der kan man jo overveje at købe en lille bilig borgergryde og køre i den i reparationstiden og så skyde den af efterfølgende (eller beholde den som "transportforsikring" til næste gang noget går galt...
Husk at flexplade altid udskiftes i forbindelse med motorskift! også motorkøler bør skiftes - for at være sikker på optimal motorkøling!