Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Diesel ovn/komfur? (25-01-2011 13:34:10)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl
AH oppe på isen der kan man kun køre på rense benzin, det er en kl. 1 væske så fra ca. minus 21 afgiver den antændelige dampe. petrolium er sammensat af flere stoffer, så helt eksakt minus grader kan jeg ikke give dig, bare husk når du tænder op i væsken så varmer "flammen" lidt væske op som igen varmer resten af væsken derfor kan man godt brænde af i 35 grader minus. En lidt forenklet form ud i brændbare væsker og klassifikation af disse. petrolium er faktisk en kl. 2 væske altså over 21 gc til 55 gc.
Jeg mener bare at når man kan bruge en primus under nogle af verdens mest barske forhold og den så virker ja så skal jeg også have sådan een , hvis ikke det var fordi jeg er blevet civil bede med hang til en billig gasbrænder, der koger en pot vand på et par minutter OG en varm seng med den skønne. må lige sige at det bestemt også er godt at komme i "posen" i minus 25 gc efter en lang dag bag 11 pisse irriterende hunde og dårligt føre, men det er en anden snak.
Om de soder kommer vel an på mængden af sprit man indtager. HØ Hø
MVH Jens E der er ved at gå AMOK over en alarm pc.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "safaritag"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.