sv: More power - Rover V8 viden om 3.5, 3.9, 4.0, 4.2 & 4.6 (28-02-2011 10:50:43)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj
Hej Thor
Der er jo 1000 ting du kan gøre og du skal nok finde dit ambitionsniveau og hvad du egentlig ønsker allerførst.
Klassisk tuning af den motor du har samt lettere vægt af selve bilen vil gøre en forskel. Hvorfor overhovedet skifte motor? Hvad med at skifte manifold, karburator, udstødning og knast allerførst? Selve 3,5 motoren er jo dovent udlagt, hvilket giver god holdbarhed - men uden at stresse den kan du forholdsvis nemt forøge HK til ca 200. Derover skal der skrappere midler til.
Bremser og dæk skal også følge med tuningsplanerne - husk det.
Der er sikkert flere i DK der har lidt erfaring, men ellers er der jo 100 vis i UK, der kan hjælpe. Twisted er et sted at starte.
Jeg glæder mig til at høre mere.
LR hilsen