Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: VW TDI i Defender (07-03-2011 14:47:34)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl
Normaltvis sker transformeringen fra en anden motor til LR i koblingen. Hvis man køber engelske konverteringssæt, så er det primært et svinghjul, som passer på en LR kobling og på afgangsakslen fra den nye motor samt en aluminiumsflange, som dels boltes på motoren og dels på gearkassen. Så kører man med Land Rover kobling/gearkasse i et rent snit imod motoren.
Der er tidligere set rigtigt mange Land Rover ombygninger med alskins motorer i. Helt generelt så er det mig bekendt kun sket med rimelig held til ganske få motortyper. Specielt terrænegenskaberne, som Land Rover har designet ind i motoren, forsvinder. Af dårlige eksempler (i forhold til terrænkørsel) kan jeg nævne: Mercedes 200 & 300, Nissan 2.3 & 3.3L, VW 3500 V6, Ford 2.3/2.8/3.0 V6 (og her får jeg ørerne i maskinen, for folk med disse motorer er selvfølgelig uenige, så det står helt for min egen regning og bygger udelukkende på mine egne terrænerfaringer). Helt generelt har Land Rover´s motorer et stort moment ved lave omdrejninger, hvilket gør dem unikke i terræn. Men skal man kun køre vej, som du skriver du skal, så betyder moment ved lave omdrejninger intet. Den VW motor du påtænker at bygge i, har jeg også kørt med i mange år i firmabilen. Det er MEGET tydligt, at den først har moment, når den får nogle omdrejninger. Den variable turbo sætter virkeligt ind, når man trykker til den, men der er ikke meget bundtræk uden turbotryk. Så til vej vil du helt sikkert blive fint tilfreds, men vil du være Østjyllandmester i Trial, så glem alt om den motor, og behold din V8.
Iøvrigt så tror jeg din gearkasseholdning er fin. LT77 er ikke nær så stærk som R380, men man kan da altid starte med LT77 gearkassen. Hvis du skal vælge noget, som passer godt sammen med VW motoren, så vil jeg da pege dig i retning af en automatgearkasse, da du så rigtigt kan udnytte momentkurven for VW motoren. Land Rover´s foretrukne autogearkasse ZF4HP22 (RR/Disc fra begyndelsen af 90´erne til Disc 3) er den SAMME gearkasse som sidder i en VW med automatgear (ihvertfald Jetta, Audi, Passat m.v.). Det kunne være, at der kunne stykkes noget godt sammen der...
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "viskerblad"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.