Et lille PS til Mortens link
(
http://wiki.answers.com/Q/How_does_a_HHO_generator_work_on_vehicles)
Motorer er i virkeligheden ikke noget man forstår til fulde, men der er et par ting, som forfatteren "Krautkontrol" har galt fat i.
For det første at man ikke kan ændre effektiviteten af motoren uden at ændre kompressionsforholdet - dette er nonsens.
Det andet er at man skal forsyne motoren med 2% HHO gas hele tiden for at opnå en virkning. Jeg ved ikke hvad det optimale tilskud af HHO skulle være. Men jf. forklaringen ovenfor om gyngerne og karrusellerne, bør man lige være klar over at en forbrændingsmotor ikke har en konstant virkningsgrad. Virkningsgraden falder (for en diesel) fra optimalt ca. 30% ved fuld last til under 5% ved tomgang...
I tomgang skal hans motor fra eksemplet kun bruge en mindre mængde strøm og derfor vil elektrolyse-apparatet måske kunne følge med i det lave register, i en sådan grad at det gør en forskel - hvem ved?
Bare lige for at sige at man skal passe meget på med at komme med alt for skråsikre udtalelser om noget som helst.
The devil is in the details
Mvh
Jens