Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Gammel serie 3. (10-06-2011 22:53:59)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Hej Poul

ad1) Måske, min var monteret med noget akvarieslange med små huller i op ad hver viskerarm fra forrige ejer. (Altså ikke slange fra hans arme, men... aarrhh.)
Det kostede så to gange en tyver at indkøbe rigtige springlerdyser og der var allerede huller under forruden til dem.

ad2) Umiddelbart nej! Varmeapparatet er ganske udemærket og hvis man holder hænderne ned til dyserne, er det skoldhed luft der kommer ud. Problemet er bare at aluminium isolere ca. lidt dårligere end kalechestof. Og siden der kun er eet lag alu, uden nogen inderskærme eller andet, til at holde på varmen. Ja så holder det bare ikke på varmen.
Løsningen er at tætne alt hvad tætnes kan og beklæde alt med lyddæmpning, så bliver bilen både mere støjsvag at køre i og varmere om vinteren.
Den store optur ved det her, er til gengæld at bilen ikke bliver ulideligt varm om sommeren af at stå i solen.

ad3) Jeg er nået frem til at problemet med mine biler hidtil ikke har været at de var gamle.
Problemet har været at de ikke var gamle nok!
Sammenlignet med min forrige bil, en Polo af tvivlsom årgang, så er der ikke mere vedligehold på denne her.
Jeg skifter olie på motor og luftfilter hver 6000Km, og på resten af de servicebare ting hver 12.000Km. Det indbefatter at bruge sådan nogen redskaber, som er ret ukendte på nye biler, som en fedtsprøjte. Og lige at rive hjulene af og rense bremser for støv og olie...
Jeg laver det hele selv og bruger vel henholdsvis ca. 30min. og 2 timer på de respektive serviceting.
Jeg kan kun anbefale at du hurtigst muligt anskaffer dig en Haynes værkstedshåndbog snarest og med det samme, efter at bilen er i hus. Den vil du ikke fortryde!

Min bil er en SIII Diesel fra 81', der køre på sin anden motor.
Jeg køre ca 1000Km om måneden i den til hverdag, nogen gange længere. Normalt kører jeg med ca. 75-80 Km/t og det anbefales på det bestemteste ikke at kører hurtigere.
Forbruget ligger på ca 11,5 Km/l og jeg har meget glatte lastvognsdæk under til daglig. Når jeg køre offroad sætter jeg Simex Extreme under og her går den ca 7-8 Km/l på vejen og sjovt nok det samme i militærets øvelsesterræner, selv om der ikke bliver lagt fingre imellem.

Poul - bare spring ud i det! Du lever kun een gang. Land Rovere holder prisen og hvis du af uransagelige grunde skulle fortryde, kan du fortælle dine børnebørn, at sådan har du også haft, dengang du var nede på Pampaen :-)

Mvh
Jens
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "luftfilter"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.