Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: RR med instrument problemer. (12-06-2011 19:05:05)
Peter Vinter #6416, reg. nsj
ZF4HP22's converter har en lock-up funktion (Direct Drive Clutch), der træder i funktion omkring 82 km/t (i min Range Rover Classic. Over denne hastighed følges motoromdrejninger og hastighed ad.

Converteren låses op ved hastigheder under ca. 80 km/t og ved så kraftig gasgivning at der samtidig opnås kick-down til 3. eller 2. gear.

Jeg har aldrig oplevet at converteren låser sig op ved moderat til mellem gasgivning, så længe hastigheden er over skiftehastigheden.

Ved moderat acceleration skal du kunne mærke / se et fald i omdrejninger på 200 - 500 rpm, når lock-up træder i funktion - kan du dét ? Ellers er det sandsynligvis styreventilen til din Direct Drive Clutch, der sidder fast.

Jeg har en Revision Manual for ZF4HP22 - godt nok fra 1987 - som pdf-fil, hvis du beslutter dig for at skille noget ad.

Og selvfølgelig har du løbende skiftet olie og filter på kassen - det er et must for at tingene fungerer problemfrit.


Venlig hilsen,


Peter Vinter
RRC LSE
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.