sv: sv: sv: RR med instrument problemer. (12-06-2011 19:05:05)
Peter Vinter #6416, reg. nsj
ZF4HP22's converter har en lock-up funktion (Direct Drive Clutch), der træder i funktion omkring 82 km/t (i min Range Rover Classic. Over denne hastighed følges motoromdrejninger og hastighed ad.
Converteren låses op ved hastigheder under ca. 80 km/t og ved så kraftig gasgivning at der samtidig opnås kick-down til 3. eller 2. gear.
Jeg har aldrig oplevet at converteren låser sig op ved moderat til mellem gasgivning, så længe hastigheden er over skiftehastigheden.
Ved moderat acceleration skal du kunne mærke / se et fald i omdrejninger på 200 - 500 rpm, når lock-up træder i funktion - kan du dét ? Ellers er det sandsynligvis styreventilen til din Direct Drive Clutch, der sidder fast.
Jeg har en Revision Manual for ZF4HP22 - godt nok fra 1987 - som pdf-fil, hvis du beslutter dig for at skille noget ad.
Og selvfølgelig har du løbende skiftet olie og filter på kassen - det er et must for at tingene fungerer problemfrit.
Venlig hilsen,
Peter Vinter
RRC LSE