Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Igangsætning på bakke med campingvogn (02-07-2011 16:45:08)
Ole Sørensen #8643, reg. øsj
Hej igen
Tak til alle med deres fine indlæg.
Og jo, Vi har skam læst i instuktionsbogen, men der står ikke noget om lige netop det.
Og jo igen, Vores Freelander ér med manuel gearkasse :-).
Den med at knække trækket synes jeg rigtig godt om, jeg tror det går i de fleste tilfælde.
Men f.eks Defenderen som har 2 gearkasser, den kan jo slæbe enormt i den lave gearkasse. Og så tænker jeg jo, at den derved ikke har risiko for at skride i koblingen.
Jeg har prøvet eksemplet med håndbremsen og jo det virker, men skal jo op nogle omdrejninger før man er sikker på at man kan slippe håndbremsen og den kan trække, ellers kører den jo bare baglæns.
Eksemplet kunne jo være at man holder i kø med campingvognen på en svag stigning, og så er det ikke sjovt at den enten går i stå eller ruller baglæns.
Så er der flere der har gode råd, så endelig kom med dem.

Men vi fortsætter troligt Vores tur gennem Østrig og Schweiz. Og vi har i dag været på særdeles stejle og grusede skovveje rundt om Zugspitze bjerg, dog uden campingvogn :-).
Og det er fantastisk at mærke hvor stærk bilen egentlig er i både 1. og 2. gear.
Så der blvier prøvet lidt kræfter.

Mvh Ole og familien ( som ikke altid synes det er sjov når det går lodret ned på højre side af bilen )
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "luftfilter"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.