sv: sv: sv: sv: Renovering V8 (15-07-2011 13:06:06)
Brian Skindersø #4255, reg. nsj
Hej Per
Jeg kan godt sige dig, at jeg har grublet og læst meget på det sidste, der er mange ting at tage stilling til. f.eks siger værksteds-manualen at man godt kan genbruge tappene hvis de blot er pæne, alle andre skriver at de skal skiftes hvis de blot har kørt 10.000 km, (eller hvis de er begyndt at bue indad), så jeg har bestilt et sæt af dem også.
Jeg mener at have læst, at 4.2 knasten har samme slaglængde som den originale, den skulle efter sigende blot give lidt bedre bundtræk.
Stemplerne og cyl. burde aldrig konflikte med mindre kæden er knækket, men slaglængden -målt på ventilen, kan kun øges ca. 1.5 mm -på 1993-topstykkerne der har fået ventiltætninger, uden der skal gøres noget drastisk. - men som sagt så mener jeg ikke jeg er ude i den slags problemer.
Jeg skifter også alle lejerne i bunden, (dem jeg kan komme til), da jeg er meget nervøs for olietrykket, -min 1987 RRC- har meget svært ved at lave et ordentlig olietryk- så denne gang prøver jeg at få det i orden.
Mvh Brian