Benzinpumpe og startmotor (22-07-2011 21:09:59)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj
Kære Venner,
Jeg har problemer med fejlfinding på min 90 V8 1987 med Edelbrock Karburator. Jeg har netop monteret en ny benzinpumpe, helt original med korrekt reservedelsnummer. ”Benet” ned i tanken var dog lidt for langt så jeg antog at der fandtes flere forskellige størrelses benzintanker og afkortede det med de nødvendige 15 mm.
Så blev den monteret og bilen startet hvilket den gjorde men så gik den ud. Dette kunne jeg gøre to gange også ville motoren ikke tørne!
Det giver mig nogle spørgsmål:
- Kan en pumpe med for stort tryk sende så meget benzin af sted at den cylinderen fyldes og motoren dermed ikke kan tørnes?
- De benzinpumper der findes til de tidlige Defender og Range Rover er der meget forskelligt tryk på dette?
Efter alt dette så har muligvis været for hård ved startmotoren – den tikker som når man ikke har strøm nok på batteriet (det er der).
- Er der et relæ som jeg kan have ødelagt eller er det mere sandsynligt hele startmotoren jeg har taget livet af?
Tak for al hjælp – håber at blive klar til at køre til LAXI tirsdag.
Hilsen
Jørgen