sv: sv: sv: viskositet (23-07-2011 16:29:01)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Dexron IID er på vej ud, så ikke underligt svær at skaffe,
IIIeren er også bedre. At der bruges ATF i 5trins gearkasser
skyldes disse er pumpetryksmurte via hule aksler mv. og at ATF har samme viscositet om tropehede ell. polarnat, men så er alt om ATF så sagt. Derfor skal den skiftes hver 20000Km.
Selv bruger jeg Gearolie til hele transmissionen; klunsede tidligere en kvarttromle 80w GL4 som jeg brugte af; dog var der i vinterkulde problemer med skift 1-2gear, men kun ved kold; derfor har jeg nys, med lodder, trisser og venners hjælp fået hug på en Mobilube SHC fuldsyntetisk gearolie GL4-5 SOM IFØLGE BESKRIVELSEN HAR MINDRE AGGRESSIVE ADDITIVER END GL5 OG DERFOR EGNET TIL TRANSMISSIONER HVOR GL4 FORESKRIVES.
Den agter jeg at påfylde fremover. NDI sælger også div. gearolier, herunder GL4 fuldsyntetisk.