sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kuglehøjde på træk. (26-07-2011 13:31:34)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj
Ja Poul, hvorfor skulle forsikringen ikke dække:
Jeg har aldrig hørt/læst(og det kan selvfølgelig være fordi jeg ikke læser nok) om nogle trafikuheld hvor man har påberåbt sig et prodkuktansvar og forsøgt at gøre producenten ansvarlig.
Jeg er sikker på, at knækker mit typegodkendte aftagelig træk med en campingvogn på så betaler forsikringen uden yderligere. Det kræver jo reelt at de i såfald indgående tjekker om trækket er vedligeholdt, monteret korrekt mm. for at kunne placere et ansvar. Det kræver vel reelt nærmest, at der er en haverikommision der kigger på hvert et trafikuheld, for at finde årsagen. Sådan at et evt. produktansvar kan findens.
Og hvad hjælper det, at der på en 90" er monteret et typegodkendt træk, når det er ejeren selv der har udskiftet bagvangen på bilen(det skal ikke engang godkendes), og det er bagvangen der er røget af med træk og det hele - hvor skal produktansvaret så placeres? Resultatet er jo stort set det samme - man har tabt lasten.
Jeg er med på at det alt er tankespind. Men såvidt jeg husker færdelsesloven, så er det brugeren af køretøjet der er ansvarlig...... - men som vognmand ved du jo det.
Så jeg ser ikke den store risiko.
mvh
Eddie