Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Fik I så kørt noget kronvildt over? (29-07-2011 20:46:11)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Hej

har lige været på besøg hos LAXI. Desværre blev det ikke til så meget da den gamle gule drillede og resten af familien også skulle underholdes. Men nogle timers frikøsel i Oksbøl-terrænet blev det da til.

På en parkeringsplads i Vejers stod en ældre mand pludselig og gloede på den lettere mudrede (og bulede) gamle gule. Jeg spurgte så om jeg holdt i vejen. "Næ nej" grinede ham og gestulerede mod bilen. "Sikke den ser ud!" udbrød han. Og ganske begejstret over at have mødt en interesseret sagde jeg "Ja, Land Rover klubben holder landsarrangement her i denne uge..." Inden jeg nåede at sige mere, rystede han på hovedet og vrissede; "Ja ja, det ved jeg!" Og så kom svineren: "Har I så fået kørt noget kronvildt ned?" Hvad kunne jeg svare? Med mit mest sarkastiske smil, sagde jeg: "Ih ja! Det er det vi gør. Vi brøler igennen terrænet mens vi pløjer buske og krat og små træer ned og har vildet løbende fra vid og skræk foran. Når vi er i rigtig godt humør, smider vi nogen fulde bønderkarle op i ladet, der skyder vildt omkring sig mens de tyller dåsebajere! Det er jo det vi off-roaders gør!" Så grinede han afvæbende mens han slog ud med armene, og for øvrigt fordampede.

Hvad vil jeg så sige med det? At den formaning jeg fik af Benny da jeg tjekkede ind om ikke at køre udenfor spor og afgrænsninger, ikke var sagt for sjov. Det kan godt være at vi selv mener at navnet "Land Rover" har en anden og højere valør end andre 4x4-mærker, men der skal ikke meget til før nogle uden særlig passion for biler eller off-road får bekræftet deres fordomme.

Men ellers tak for besøget i et af Danmarks smukkeste vilde naturområder. Flot at det trods fordomme og modstand er lykkedes Region Midtjylland at åbne det for DLRK. Håber vi får lov igen en anden gang.

Med venlig hilsen Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.