Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Motor SIII (30-07-2011 11:39:54)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f
Det løber jo hurtigt op hvis man indleverer bilen til en mekker og lader ham ordne det hele og så er det ikke spor sjovet at køre seriebil eller bil i det hele taget.

Den nyeste seriebilmotor er snart 30 år gammel, så man kan dårligt finde en der er rimelig stand og lige til at plumpe i hullet.

Personligt ville jeg renovere en af de motorer du har, som Niels skriver, så få en cylinderservice til at ordne blokken evt. med boring og nye stempler og ordne toppen med nye ventiler, styr og sæder, ny oliepumpe, få en helt ny indsprøjtningspumpe og helt nye dysser så er der gode muligheder for at projektet lykkes.
Reservedelene kan købes i UK til anstændige priser.

Det løber hurtigt op i 15-18.000,- kr men så har du også motor så længe du gider at køre i bilen.

Lige på Sydsjælland er der ikke nogen som er hajer til serie Land Rover, men på Fyn og øst Jylland, der er et par stykker jeg selv ville sætte min bil hos.

Turner er en af de seriøse spillere, god kvalitet og stabilt foretagende, men fragten er den store nitte i spillet, men en palle med en motor kan alle speditører håndtere, f.eks. DFDS som er meget stærke på UK.

Ingen er ufejlbarlige, så hvis du løber ind i en reklamationssag så er det møjbesværgligt at skulle betale for at sende motoren frem og tilbage til UK, det hænger slet ikke sammen, så er det meget nemmere med et værksted i DK.

Er du sikker på at de motorer du har ikke blot kan "fikses" så de kører igen, evt. med nye lejer og en ny indsprøjtningspumpe og nye dysser??
Er kompressionen helt væk og de bruger sindssygt med olie osv.?

Mvh
Kenneth Poulsen
Jeg bruger også:
http://serieslandrover.10.forumer.com/
for os der ikke kan få nok af seriebiler. ;)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.