sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor SIII (01-08-2011 13:40:12)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Mht 2.25d skal man have i baghovedet at den, som så meget andet Land Rovercrap blev konstrueret "overnigth" med tilsvarende benzinmotor som baggrund for mere end 50 år siden og produktionen stoppede for 30 år siden; haltede dog videre som lidt bedre 5hovedlejers. 2.25d har aldrig været det som var udset at skulle overleve Armageddon sammen med kakerlakker og skorpioner; kører den længere end 80000-100000km kan man droppe aftenbønnen.
Motorrenovering, især dieselmotorer, er en tillidssag, som kræver erfaring og akkuratesse. Cylindergange skal bores op;
honing, altså slibning med børste op til næste overstørrelse, er klamphuggeri; er der ovalitet og skævslidt cylindergang følger dette med. Turner er korrekt nok en institution inden for renovering af Land Rovermotorer, men der er bare lige det med fragten som jo er X 2.
Men som Søren foreslår, er der alternative motorer- 200TDI er et af de bedre, dersom man ikke er purist.