Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,25 benz serie 3 - overtryk i tomgang (16-08-2011 17:12:39)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Arbejdsstillingen ved at lette på låget, aftage topstykke,
er jo ikke optimal og så skal du være glad ved det er en benziner, dieselernes låg vejer det dobbelte. Man skal selvfølgelig sikre sig alle bolte er ude, ellers er det meegeet tungt at afmontere.
Mht. karbureringen på motorer der har stået stille længe er ofte den kombinerede økonomi og accelerationspumpes membran tørrer ind og bliver hård, det er den som sidder med tre skruer på toppen af karburatoren. Men en gennemgribende rensning af karburator skader ikke. Man skal være opmærksom på er den hule aksel, rotorakslen i strømfordeleren, gerne vil gro fast ved længere stilstand, sker det vil tændingen ikke rykke fremad ved højere omdrejninger og trækkraft vil mangle; aftag strømfordelerdæksel og vrid let på rotoren, den skal kunne drejes ca. 15-20 grader, modsat fald, aftag rotor og dryp lidt tynd olie ned i midten af aksel til bevægelse opnåes.
Platinafstand er stort set altid 0.35-0,4mm. ell. 0.015" uanset cylindertal. Kamvinkelmåler kan også bruges, da den
en hvis grad kompenserer for slidt rotoraksel.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremsebakke"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.