Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: 200 tdi (28-08-2011 09:29:32)
Peter Hansen #4214, reg. ssj
"øvelsen" med at lægge en 200TDI i en 88" bliver vist hverken mere eller mindre lovlig fordi man laver en mere eller mindre lovlig - men meget tiltrængt forbedring af bremsesystemet.
Den under optimale forhold opnåelige tophastighed -ned ad bakke - medvind - forøges jo ikke, med mindre man ændrer gearingen. Den tilladte totalvægt forøges jo heller ikke Derfor forringer man jo ikke set-upp'ets bremseevne ved ilægning af en 200TDI, i forhold til det orriginale set-up med en 2 1/4 l.
Det er vel køretøjets hastighed og vægt der er betemmende for bremsernes dimensionering og ikke motorens ydelse. Men vi kan hurtig blive enig om at en optimering af en seriebils bremser under alle omstændigheder er meget ønskelig.

Med hensyn til om en arbejdsydelse er "alt, alt for dyr" afhænger det vel af efterspørgerens økonomiske formåen og villighed til at betale.
Hvis en køber til en given vare har et rådighedsbeløb der er 5 gange mit, så oplever han vel kun varens pris som en 1/5 af den belastning for hans økonomien som jeg.

Med 200TDI, disc-brake hilsen
Peter
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "olietryk"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.