sv: sv: sv: sv: sv: sv: Husk at være kritisk... (06-09-2011 14:55:59)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn
Hej Niels
Jeg har selv tænkt samme tanke. Men de gange jeg har været nede ved vippetøjet har det søbet i olie lige som det plejer.
Jeg syntes heller ikke knastfølgerne bar præg af dårlig smøring da jeg demonterede den. Den var lige så snasket i olie som jeg forventede.
Min egen teori er at rullen fra britpart ser ud til at være et stykke rundstål der er skåret i skiver. Dette "rundstål" ser også ud til at være betydeligt blødere end den "gamle", den har bla. små håndterings ridser på siderne. Den gamle ruller ser derimod ud til at være drejet ud og derefter hærdet. der hvor den har kørt mod glidestykket er den nærmest poleret uden tegn på at der er slidt noget materiale væk.
De nye glidere er også lavet på en lidt anden måde. det stykke der ligger op mod rullen er på britpart udgaven 12,7mm bredt mens det på den originale er 7,3mm Det sammen holdt med at den nye part ikke har nogle smørekanaler til rullerne tror jeg er medvirkende til at rullerne på den nye type ikke bliver smurt godt nok.
Og i bagklogskabens ulideligt klare lys kunne jeg jo også have set dette inden jeg satte dem i. Men jeg tror stadig bare at jeg skulle have holdt mig fra at skifte knastfølgerne.
... REO