Kære interessenter
For det ikke skal udarte sig hvem der tror hvad om god forvaltningsskik, vil jeg tillade mig at henvise til nedenstående publikation, udgivet af Regionerne og omhandlende bl.a. "god forvaltningsskik"
Det er iøvrigt Folketingets Ombudsmand der har fastsat hvad der i den danske forvaltning kan betegnes som god skik.
Derudover har de fleste regioner og kommuner egne og mere specifikke regler for borgerkontakt og forvaltning. De kan bla.a indeholde hensigtserklæringer om hvor længe der må gå inden borgeren får svar på henvendelser, men det er individuelt for kommunerne.
Link:
http://www.regioner.dk/Publikationer/Arbejdsgiver/~/media/migration%20folder/upload/publikationer/l%C3%B8n%20og%20personale/godadfaerd.pdf.ashxMed forvaltnings- og LR hilsen
Claus
Kommunal konsulent og
halvstuderet røver ud i Forvaltningsret på Forvaltningshøjskolen på Frederiksberg