Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Soft top til 90´er (23-09-2011 09:13:04)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Ja, der er nok ingen tvivl om at det er "state of the art" I her fundet der, men det er prisen nu også. En standart soft-top er noget billigere, selv i Exmoor-kvalitet.

Så er der spørgsmålet om roll-cage/styrtbøjle. Ingen tvivl om at en form for styrtbøjle er en god ting. Men med så meget andet her i livet, så er der tre måder på alting. Skal man køre hardcore offroad, så er et fuldt ALRC og FIFA godkendt sikkerhedsbur sikkert en god ting, ligesom man sikkert også har opgraderet med sin Octavia RS med et DASU godkendt sikkerhedsbur inden man stiller op i DM i Rally.
Skal man bare have noget der holder afstand mellem ladkanten og jorden, skulle den rulle en tur i grøften, så er jeg sikker på at man kan få lavet en bøjle billigere end den viste XS model. Også billigere end en Safety Devices der optager hele ladkassen. Er det at gå på kompromis med sikkerheden? Tjae, nu er en "Defender" fra '86 vel ikke nogen 5 NCAP stjernet vogn i forvejen? Der er ingen sidebeskyttelse, ingen stødabsorberende front, og hard-toppen i sig selv er vel heller ikke "indestructable" I grunden er det sjovt at se hvor mange der mener en soft-top uden løbsgodkendt bur er livsfarlig, men samtidíg finder at hard-toppen er tilstrækkelig beskyttelse.

Så alt i alt er det vel et spørgsmål om temperament. Ingen tvivl om at XS er en fed løsning, men skal man bare bruge bilen på lidt mudrede markveje og samtidig er "on a budget" så vil jeg påstå at mindre kan gøre det. Også selvom man vælger Exmoor's kvalitet, som efter hvad jeg har set overgår både Paddock og All-Wheel-trim i kvalitet, selvom jeg nu er godt tilfreds med min All-wheel soft-top.

Held og lykke med nyerhvelsen

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.