Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Discovery 1 - oliepåfyldning af "Tomatkasse" og skift af drivremme (16-10-2011 19:37:58)
Hans Houmøller #8792, reg. njyl
Tak for alle svarene -så kom der en ny "brugt" rem på (tak for du efterladte den gamle, Gert! :)) - det var jo næsten lettere end at tjekke dæktryk når man lige ved hvordan man gør.

MEN, jeg tror nu snarere det er ac-remmen der er sprunget pga hovedremmen er sprunget - den nye rem "rider" på kanten af det store hjul nedenunder vandpumpen (til højre for krumptap/ventilatorhjulene) - dette hjul sidder 7-8 mm for langt fremme ifht. de andre hjul.
Jeg gætter på det er den skarpe kant på dette hjul der har skåret et stykke af remmen. Når jeg fjerner remmen igen, kan jeg skubbe dette hjul på plads igen, men så snart jeg sætter remmen på plads igen og starter motoren smutter hjulet frem igen og remmen kører skævt på kanten af hjulet. Kan det være servopumpen der er stået af?

Dette er desværre ikke det eneste problem - remstrammeren mistænker jeg for at have et defekt gevind - jeg kan ikke stramme den til de noterede 45 NM, bolten drejer rundt med møtrikken - det er som om den ikke blive strammere. Jeg kan se at remstrammeren sidder en smule skævt, og det vrider remmen op på kanten af vandpumpehjulet. Er der nogen der vil skære montering/afmontering af remstrammeren ud i pap for mig - strammer jeg remstrammen ved at spænde, og skal jeg blot blive ved med at stramme til jeg når 45 NM?


Der for nyligt samtidig med remproblemet kommet en let skramlende lyd fra motoren, jeg mistænkte det skyldtes den manlende automatgearolie for problemet, for lyden lod til kun at være der når autogearkassen var gear (D eller R) Men jeg kan nu høre når jeg står med åben motorhjelm at der er en let skraldren hele tiden - kan det være servopumpens leje? Det er en en metallisk lyd, men mere en "dæmpet skraldren" (svært at forklare lyde...)

Mvh.
Hans
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bakgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.