Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 12:53:52)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj
Er der nogle af jer andre gæve klubkammarater der har erfaringer med at handle ved landyspareparts.com?
Efter et stykke tids søgen rundt på nettet efter det billige sted at hente en ny undervogn og lidt salvage parts hjem fandt jeg frem til at det ville være langt det billigste at handle ved bemeldte britiske forhandler. Jeg forsøger at gå gennem deres online bestillingssystem der ender med at fortælle mig at jeg skal ringe eller skrive til dem da deres online system ikke han håndtere at regne prisen for forsendelse qua vægten af ordren. Fair nok tænker jeg, jeg foretrækker alligevel lidt menneskelig kontakt og det er jo gået glat med andre britiske forhandlere.
Torsdag d.6 okt ringer jeg så til dem, indgiver min ordre og aflevere mine kredit oplysninger.
Mandag d.10 okt skriver jeg til min kontakt derovre da jeg endnu ikke har modtaget en invoice på den email adresse jeg gav dem i forbindelse med afgivelse af kredit oplysninger. Jeg modtager så et svar med en undskyldning for forsinkelsen og et spørgsmål om hvad det ny var for salvage dele det var jeg skulle have med. Hvilket jeg svare på samme dag.
Tirsdag d. 11 okt skriver de så igen til mig for at få min adresse igen som jeg gav dem allerede d.6 både pr. telefon og pr. mail, så de kan beregne fragten. De får så adressen igen og vi bliver enige om fragten.
Fredag d. 14 okt skriver de til mig at de ikke kan få mit visa til at virke og det bliver ved med at bounce. Så de får mine oplysninger igen.
Tirsdag d. 18 okt, skriver jeg til dem igen for at høre om der sker noget da jeg faktisk gerne vil have stumperne monteret inden jeg skal ud og kaste mudder på bilen igen. Jeg får så at vide at de samme dag har gar gennemført betalingen og vil sende ASAP.
Fredag d. 21 okt skriver jeg igen til dem og spørger til fragt firma og forsendelses nummer da jeg ikke har hørt om nogle problemer angående min ordre. Jeg har stadig ikke modtaget en ordrebekraftigelse og al form for kommunikation finder kun sted på mit initiativ.
Lige nu står jeg med et lidt bitter smag i munden, for jeg mener ikke dette er en helt normal måde at drive forretning på. Det gør mig lidt nervøs og så er det jeg gerne vil vide om der er andre der har oplevet noget liggende fra landyspareparts.com side og hvad resultatet af det blev. Fik I jeres stumper eller har i gjort indsigelse i banken på grundlag af vare som ikke er blevet leveret?
En ting er dog sikkert, jeg vender ikke tilbage til dem som kunde hvis jeg kan få mine stumper et andet sted. Heller ikke selv om de på en del produkter er billigere end de fleste andre britiske forhandlere.