Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Alternativ startknap? (27-10-2011 16:44:39)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Bøvl og bøvl og bøvl!

I dag skilte jeg starteren fra startrelæet da, jeg har været i tvivl om hvorvidt det var bundstykket eller starteren. Det er så starteren har jeg konstateret.

Når jeg javer et koben imellem terminalerne på relæet springer motoren lige i gang. Men hvis jeg trækker en ledning fra relæspolen til + på batteriet er det kun lykkedes mig at få den til at slå til et par gange i løbet af eftermiddagen. Den klikker ikke rigtigt engang.

Jeg afmonterede så spolen og den ser fin ud indeni, stemplet er helt tørt og rent. Der sidder også en membran mellem stemplet og gaflen i starteren, der forhindre skidt i at komme den vej ind.
Men når jeg stikker en finger ind i hullet i starteren og hiver eller skubber på gaflen, er der betydelig modstand i mekanikken.
Det er lidt svært at vurdere, men jeg vil gætte på at jeg skal påvirke gaflen med 4-5Kg tryk for at flytte den ud og ind...
Så den er altså groet til (igen).

Jeg har besluttet mig for at få en ny starter, så jeg har tid og mulighed for at have en nyrenset starter på lager når det sker. Bare trælst at den er groet sammen efter kun et års tid.

Ang, nøglen, så har jeg købt en Lucas-ligende kontakt med fjeder retur jeg vil sætte i til startknap. Og Mht. forvarme, så skal jeg have fat i et startrelæ til en havetraktor, som jeg har ladet mig fortælle skulle være rigeligt stort til at trække "grissehalerne".

Men i weekenden står den altså primært på starterudskiftning. Sidste gang fik jeg den ud ved at sætte en lille saksedonkraft i klemme mellem motor og vange, men det er sådan lidt risikabelt i forhold til at få klippet en finger af hvis den skulle smutte.
Kan man hive den ovenud hvis man tager forrøret og sprinklertanken af for at lade den passere fremefter og op?

Hilsen
Jens
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "undervogn"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.