Land Rover Forum

Svar på indlægget:

I en lade i det sydspanske.... (03-11-2011 19:27:47)
Kasper og Stine
Hej Forum!

Ved et andalusisk hesteopræt i sydspanien, nærmere bestemt tæt ved den vindblæste by Tariffa – faldt jeg her i efteråret over en sjov og meget fin og velholdt Land Rover, som siden vi kom hjem har plaget i min underbevidsthed.

Hestebonden på opdrættet kom vi i kontakt med, idet han solgte meloner ud til landevejen. Han havde en del gamle Serie biler til at holde, og da jeg den eftermiddag nysgerrigt viste interesse for vognparken kom vi i snak på halvt engelsk og spansk.

Efter at jeg med beundrende blikke havde gået rundt om bilerne og stillet ham mange spørgsmål - hvor jeg ikke forstod halvdelen af svarene, ville han vise mig en anden bil som ikke blev brugt til arbejdsbrug.
Den stod i en lukket lade og var en LR Santana serie III 109’ bus fra 74, 6 cyl. benzin. med 14.630 km. på klokken. Adspurgt om han ville sælge den svarede han måske!

Næste dag tog vi derud igen, allieret med en engelsktalende pige som arbejde på stedet hvor vi boede – hun fungerede som tolk og jeg fik styr på bilens historik, fik prøvetur og vi fik også talt os frem til en ca. pris.
Da det hele var noget impulsivt havde jeg ingen ide om hvordan jeg skulle få den hjem – bilen var indregistreret på spanske plader, men der er trods alt et stykke vej, og tiden var ved at rende ud idet at ferien var ved at være slut. Jeg var heller ikke klar over hvilke retningslinier der gør sig gældende for hjemtransport - så jeg lod den fornuftigt nok stå!

Jeg har efterfølgende haft telefonisk kontakt med hestebonden og han har ingen planer om at sætte den officielt til salg – til sommer skal vi derned igen og hvis jeg er heldig og jeg holder kontakten til ham løbende, er den der måske endnu…

Hvordan får man sådan en gammel dame hjem på lovlig vis?

Er jeg helt galt på den når jeg tænker på selv at trille den hjem, vel og mærke på en uges tid, og med ny olie og fedt i alle huse?

Er det noget med at en Santana er teknisk anderledes? da jeg var under den dernede var det som om at hovedgearkasse og koblingshus så anderledes ud – efterfølgende har jeg tænkt om den er svær at få reservedele til?

På forhånd tak
Med venlig hilsen Kasper
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.