sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (12-11-2011 21:04:24)
Leif Jensen
Hej carsten
Den korte kæde kan strække sig ekstremt meget før den hopper over tænder, det er ikke unormalt at den kan trykkes 2-2,5 cm fra side til side og det er jo ikke kun kæden der strækkes knastkædehjulet er også udsat for et stort slid manglende tænder er ikke en sjældenhed og det kan sagtens køre selvom det er meget slidt. hvor lang tid tror du egentligt den kæde har siddet i din motor, efter flere eksperters udtalelser har den allerede rykket sig 10 grader efter 4000 km, det er der taget højde for i kædehjulet og de fleste anbefaler at skifte for hver 50.000km (med original kæde). når du tester tdc skal du huske at den "vipper" over cyl. 1 der kan du se hvor meget slør der er i kæden, ved at se hvor meget den kan drejes frem og tilbage på remhjulet før der er bevægelse på stemplet.
Hilsen Leif