sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (13-11-2011 07:16:18)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl
De to tændingsavancesystemer er renset tjekket og smurt. De virker perfekt og giver tilsammen 15-16 graders avance... :-)
Jeg ka' så også godt gå med til at ændre grundindstillingen fra de foreskrevne 6 grader til 10, 12, 15 eller 20 grader....hva der nu skal til... Men - hva' med knasttiderne ? De må da så åbne ventilerne alt alt for sent. Det må da også gå ud over effekt og økonomi.
Hvis kæde og kædehjul er så slidt, feks. 2o grader, burde man så ikke rykke kæden 1 tand på det lille- eller 2 tænder på det store tandhjul så det både er på tænding og knasttiming man laver en kompensation...???
( og ja - hvis man først gør det, ka' man jo lige så godt skifte lortet nu man er derinde... :)
Det ka' da godt være man skulle prøve metoden med at gi' den mere fortænding indtil den tændingsbanker ved stor belastning - og så lige dreje den en grad eller to tilbage...
Det bli'r en laaang Søndag..... ;)