Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (13-11-2011 11:14:36)
Ole Jensen
Skift - kæde og begge tandhjul samt knast og 16 nye løfter…! evt. også dizzy drivegear på knast og dizzy, når nu du er igang så overveje også 16 pushrod, rockarm, og ny shaft, så bliver det super. Når nu frontcover er demount. så skift lige oilpump samtidige…! så bliver det kanon :)

RV8 er kendt for at spise knast og løfter…!

Oprindeligt er løfterne lidt kileformet i anlægsfladen således løfteren roterer om sig egen aksel, så den slides uniform på fladen, når du når ind til "hjertet" vil du helt sikker konstater at der er flere løfter som ikke roterer og knastloppen på pågældende meget slidt samt løfteren er slidt helt konkavt.

En stor synder i sammenhænget omkring slidt knast/løfter er olien eller dårligt vedligeholdt motor. Moderne olie har et lavt indehold af ZDDP. Gamle motordesign som RV8 kræver olie med højt indhold af ZDDP. Additivet på købes på små flasker, således man selv kan hæve ppm. i olien svarende til niveuet, fra før katalysatorens indførelse. (man kan naturligvis stadig købe olie med "normalt" ZDDP ppm. niveu…!)

(bemærk..ZDDP er ikke kompatibelt med katalysator..!!)

Køb også service kit til dine SU carb.

- og ny rotor/cap/cable og moderne tændrør er bestemt ikke at fornægte. (overvej en ny coil med lidt mere i juice..) du skulle måske endda tænke på at udskifte dit tændings sys. til eks. 123ingnition el. MegaJolt.

Du kan med fordel bruge en ny knasten fra 3,5 EFI på din carb. motor…!

Mvh. Ole
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.