sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (13-11-2011 14:41:01)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl
Jeg har nu været ude og "måle" på skidtet...
Stempel 1 er i top præcis når TDC-mærket er ud for det faste reference-punkt, så der er der ikke noget at komme efter :)
Sløret fra krumtap til strømfordeler har jeg målt ved først at dreje motoren forlæns om på TDC-mærket og der efter dreje krumtappen baglæns indtil rotoren i strømfordeleren lige præcis begynder at bevæge sig den anden vej. Jeg har prøvet flere gange og kan, med min bedste vilje, ikke få det til mere end ca. to "felter" på skalaen, hvilket svarer til
6 grader. Det er mindre en en "tand" på knastens kædehjul ( 360 grader divideret med 36 tænder = 10 grader ) og absolut ikke noget jeg gider at lave den store motorrenovering for...
Ergo - Hvis jeg stiller tændingen til 12-13 grader BTC i stedet for de foreskrevne 6 grader burde det vel være i orden.... :)
Luft/benzin-blandingen er, efter hvad man ka' se udfra farven på tændrørene, ikke for fed. De går fra "nusset hvid" til "lys papkasse brun" hvilket iflg. mine erfaringer ikke er helt tosset...