Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (13-11-2011 16:33:57)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl
NEJ HOV ! Nu må jeg/vi sku' lige tage os sammen...!!!

Jeg har jo konstateret at svinghjulets tændingsmærker stemmer overens med virkeligheden. Stempel nr 1 er i top når den står på TDC-mærket.
Ergo - Svinghjul og måleskala sidder hvor det skal i forhold til stemplerne og krumtappen...
Når så min tændingspistol fortæller mig at gnisten på cyl 1 springer 6 grader før top ved 800 omdr./min. så er det sådan det er - og det er fuldstændig ligegyltigt om knastkæden er ny eller slidt. Det eneste der flytter sig er knasttiderne.
Okay - Vi ka' da godt lige blive enige om at hvis vis tændingen blev stillet til 6 grader før top den dag bilen forlod fabrikken og man så tjekker justeringen efter 100000 kilometer, så er det da meget muligt at den tænder 5-6 grader for sent pga. den slidte kæde, men hvis man så igen justerer den til 6 grader før top, med en tændingspistol, så er det jo iorden igen. Det vil derefter kun være knasten der er 5-6 grader "bagud".
Har jeg ret eller har jeg ret...? :)

Grunden til det dårlige optræk må være et karburator problem. Jeg vil tro at den skal ha' lidt mere benzin omkring halv gas og det må så være nålen der skal hæves et hak eller to....
Hvordan gør man det ?
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.