Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Disco 2 vs. Defender (13-11-2011 19:46:06)
Paw Jensen #1270, reg. nsj
Hej Verner.

Jeg ved ikke hvilke løb du referer til, når du nævner at 100" bliver kørt agter ud ??

Til Landsarrangementet i jeres region, vandt et hold stenen, på trods af at 3 ud af 5 biler Havde en akselafstand på netop 100".

Den Tomcat, som var trækplaster til samme arrangement, som blev præsenteret som det ypperste inden for Land Rover teknologi er bygget på en 100" ramme.

Når vi afvikler Tirsbæk Trophy, på Tirsbæk gods, er jeg aldrig faldet over de spor, der er bygget til de nye biler. Til gengæld er alle biler blevet udfordret ud over hvad man møder ved andre arrangementer jeg har deltaget i, i Danmark.
Og her viser det sig gang på gang, at til nogle spor er 90" at foretrække, og til andre er 110" for lidt.

At generalisere, og sige at en 90" eller sågar en 88" er det bedste, er helt ude i skoven (Ordspil).

Har set en Range Rover Sport, med en nybegynder ved rattet, køre et mudderspor, hvor vi måtte spille en 90" hele vejen igennem.

At det koster en formue at køre til mærkeværksted gælder ikke kun nye biler. Prøv at tage en serie 3 til et hvilket som helst autoriseret eller uautoriseret værksted. Så løber det også hurtigt op, med en timeløn på +500,-

Hvis ikke man kan selv, så koster det at have bil. Ny som gammel.

Hvis ens tekniske evner kun rækker til at stille tænding med platiner, behøver man jo ikke se skævt til dem der har købt en hawkey og selv piller ved sin Freeland II ;-)

Som andre også nævner, så handler det om at finde den bil der siger en selv mest, og bruge den til det man tænder på.

Om det så er en 88" der bruges til greenlaning, eller en 130" der bruges til at fragte værktøj i, det er vel ikke det man skal måles på ??


Med de bedste hensigter..

1270
Paw

Som både trives i mudder til over (tag)lygterne i 100", med hele familien, og på en grøn vej i 110"....
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "safaritag"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.