sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (13-11-2011 22:52:52)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl
Hej Leif...
Ang. knast og tænding får vi svært ved at blive enige...
Tændingstidspunket skal justeres korrekt i forhold til stemplets og krumtappens stilling, oktantallet samt motorens omdrejningstal og belastning.
At knasten er "timet" et par grader forkert bør ikke ha' nogen indflydelse på hvordan man vælger at stille tændingen...
Hvis knasten, pga. den forventede strækning af knastkæden, fra fabrikken af er forstillet ca 4 grader og jeg idag, efter ca. 120000 kilometer, kan måle et slør på ca 6 grader, er det nok højest ca 2 grader den er bagud i forhold til idealet. Det er, på en motor med så lav en literydelse som Land Roveren's, så godt som ligegyldigt.
Ang. FZX2005 SU'erne har du sikkert ret. Jeg har aldrig pillet i denne type su'er før.
Men er der ikke en konisk nål i spjældet der kan justeres op og ned ?
Det er der da på mange andre su'er...