sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (14-11-2011 12:33:17)
Leif Jensen
Hej carsten
Nu er der mange der undervurderer vigtigheden af tænding og knast på en rover v8, men det er nu engang det aller vigtigste og den største synder og tændingen skal nu engang også justeres efter åbningen på knasten. Dette har en del at gøre med at tændingen på netop rover v8 har meget lille område den tænder over og meget kort gnist. Hvis du nu montere luminition eller andre mærker der har en længere gnist er det pludselig noget bedre at arbejde med, selv en tændspole med flere volt og bedre tændrør kan være en stor hjælp. Selv 2 grader kan have en stor betydning på rover v8!
Mht. su kan du ikke flytte på positionen af nålen på denne model, kun dysserøret kan justeres. Du skal ud i andre nåle, men vil stadig tro at det er for stort et arbejde ud fra standen på din motor.
Min holdning er stadig at det er tænding, knast og evt. slap kæde vi er ude i.
Hilsen Leif
PS. du skal stadig være velkommen til at ringe for en lille snak;)