Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (14-11-2011 20:09:54)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl
Hej igen Leif :)

I lige præcis det øjeblik hvor gnisten springer, kort for TDC i kompresions-takten, er man faktisk så langt væk fra en åben ventil som man ka' komme i en 4-takts motor....
Jeg kan, med min bedste vilje, ikke se at en indsugnings- eller udstødningsventil der åbner og lukker ca. 2 grader for sent, kan ha' nogen indflydelse på hvor meget "fortænding" motoren skal stilles til.
Vi er helt enige om at tændingsjusteringen er vigtig for ydelse og økonomi. Vi ka' sikkert også blive enige om at en "slidt" knastaksel går ud over ydelsen pga. kortere åbningstid og mindre "løft", men om den åbner og lukker ventilerne 2 grader for sent, kan jeg ikke se skal ha' nogen indflydelse på hvordan jeg skal justere tændingen...

Beklager ;)

Og dog... Hvis knasten og knastkæden er så slidte, at fyldningen bliver væsentlig dårligere, vil kompresionen selvfølgelig blive lidt lavere, og tændingen kan derfor justeres til at tænde lidt tidligere, uden at det resulterer i tændingsbanken... Er det det du vil frem til ?
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.