sv: sv: sv: Fejl på ABS Defender 110" TD5 2000 (25-11-2011 14:49:45)
Hans Houmøller #8792, reg. njyl
Hej Paw
Selv tak - det er kun tilfredsstillende at andre kan drage nytte af ens (til tider surtoptjente) erfaring :)
Hvis sensoren som jeg har fået fortalt indeholder en magnet og en spole, og dermed er en lille indkapslet "generator" - en mekanisk anordning med bevægelige dele, så tror jeg ganske godt den kan blive træt/nærsynet/mindre følsom.
Men - hvis problemer bliver løst hvis du banker den ind mod CV-joint'et og vedbliver med at være løst i x antal km efter dette, for herefter pludselig at melde fejl, så syntes jeg det lyder som om din sensor vandrer længere ud end godt er.
Jeg tror godt man kan måle funktionaliteten af føleren - som jeg nævnte skulle du kunne måle en bestemt ac-spænding på følerens to poler ved en given hastighed på navet. Men, jeg er ikke vidende nok til at afgøre om afstand mellem sensor og CV joint er afgørende - hvis den er det så er det nok praktisk umuligt uden at lave en prøvestand af en art, da det ikke er til at komme til at stikke et søgerblad derind :(
Prøv at vride nogen af fanerne ud med fatningsskruetrækkeren - det kan være et hurtigt fix der kan fjerne mistanken fra din sensor?
Hvis du bytter sensor med det andet forhjul tror jeg ikke fejlen flytter med.....
Mvh.
Hans