Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Mere skat forvirring (25-11-2011 20:36:15)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Hej Lars

Nu sagde jeg godt nok at der undertiden findes skattemedarbejdere der ikke er inde i reglerne og derfor svarer helt hen i skoven. Det er desværre ikke det samme som at de allesammen er dybt naive. Jeg tror ikke på at du får den for 1700 kr i afgift. Det gjorde man måske en gang. De afgiftsatser jeg har hørt om, når vi snakker seriebiler, der ikke er veteraner, ligger på mellem 10 til 15 tusind. Så modregner de måske evt. indbetalt gulplade afgift. Der var dog en her der for et par år siden importerede en gammel 110" Ex Mod og fik den på hvide plader for ca. 5.000,- men det må vist betegnes som held.

Skat kan også finde ud af at slå op på DBA eller Gul og Gratis og se hvad de står til. Og i sidste ende er det jo et skøn, og der har Skat fat i den lange ende. Men for 300,- kr. får du et bindende svar, som du jo, som altid når vi snakker off. forvaltning, har ret til at klage over. Men meget under 10.000,- tror jeg ikke du skal regne med. Ikke når de står til 30.000,- 40.000,- på det private marked.

Land Rover og især seriebiler er blevet liebhaveri, så de dage hvor man kunne få en nysynet Serie III, måske oven i købet en brandbil, eller en CF-bus der havde stået inde næsten altid og kun kørt få kilometer og som blev solgt for en slik, ja de dage er altså forbi. Havde en i røret forleden der spurgte om ikke jeg kunne hjælpe ham med at finde en 109" STW på hvide plader med veteranstatus. Det kunne jeg måske, men ikke for de 15.000,- han mente sådan en gammel spand kunne koste.

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "toppakning"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.