sv: sv: sv: sv: sv: Fejl på ABS Defender 110" TD5 2000 (28-11-2011 09:45:28)
Hans Houmøller #8792, reg. njyl
Hej Paw
Det er jo milimeter vi taler om - det er ikke sikkert du kan mærke det?
Prøv flg.:
Donkraften under dyret, af med hjulet og drej lidt på navet - du kan mærke/høre bevægelse i differentialet, cv joints mv. - og også se din kardan rotere lidt frem og tilbage.
Prøv nu forsigt at tappe på sensoren med hammeren - og forsøg nu at dreje på navet - nu skulle det gerne føles helt anderledes - du har max et par mm rotation hvor du før havde et par cm pga. slub i div. aksler mv - det er fordi sensoren er helt nede og røre ved tandkransen på CV joint. Hvis du ikke kan lave det sidste stunt her, så vil jeg mene du ikke er langt nok nede.
Vedr. din teori med at banke liv i den (hvilket jeg tvivler på hvis det bare er en spole der er indstøbt i huset - alternativt er det en løs forbindelse - så kan du hurtigt udelukke det ved at bytte sensor med den modsatte side??
Mvh.
Hans