Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Motor fra Disco i Defender, igen, igen... (07-12-2011 11:43:37)
Paw Jensen #1270, reg. nsj
Hej Alle.

Har en Disco 1, 300Tdi som er rustet væk, og en 90" Defender 2,25B fra 1984 med død motor.

Overvejer at lave een god bil, ud af disse to :-)

Går ud fra, at det er en R380 der ligger i Discoen i dag (?), men hvilken er det så på 2,25B motoren ??

Syntes at kunne læse, at de fleste "løber panden mod muren" når de vil have en Disco 300TDi gearkasse(R380) med over i en Defender.
Derfor vælger de fleste, at tilpasse motoren til den eksisterende gearkasse, som i de fleste tilfælde er fra en 2,5N/A (LT77) ??

Problemerne skulle tilsyneladende være, at i en Defender ligger motoren bag forakslen, mens den i en disco ligger foran.

Så hvis man vælger at bruge de originale gearkasseophæng, for at bibeholde kardannerne, så ender motoren MEGET langt fremme.

Hvis man i stedet vælger at montere motoren "korrekt", så løber man ind i problemer med tilpasning af kardanner, og med gearstængernes placering i kabinen.
Her har jeg så læst noget om, at man kunne bytte om på for og bag kardan, for at bibeholde løse dette. Hvorved det hele skulle komme 9,5" længere bagud ??
Men hvad så med gearstængernes placering ??

Og uanset hvilken af disse løsninger man vælger, så skal alle ophæng fra Disco flyttes med over, og påsvejses !!??

Tilbage var muligheden for at tage en automatgearkasse, men hvilken passer, og hvilke problemer løber man så ind i ??

For jeg går ikke ud fra, at alle automatkasser (ZF ?) er ens, om de sidder på en 3,9V8 eller en 300TDi ?

Ligeledes overvejer jeg at tage akslerne med over, men dette burde vel være "plug and play", ikke ??

Lad høre, alle Jer der har kæmpet med samme problemstilling :-)

1270
Paw
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forkammer"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.