Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Jokkmokk marked (04-01-2012 16:00:14)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj
Hej Jimmi og alle i andre,

Sindssygt er nok i overkanten og kun et udtryk for min iver ;o)

Jeg har været over polarcorklen i flere omgange, både på den svenske og norske side. Men hver gang har det været i sommerføre og hver gang har jeg drømt om vinterføre ..

Vi har tidligere taget på vintertur i sydsverige .. Fantastisk fedt! Så det har kun givet brændsel til tanker om en længere tur.

Jeg har forberedt turen .. som en campingtur. Så det er vist her det er vist her min hjerne er mest på afveje. Men det er bare en udfordring jeg længe har haft lyst til at se i øjnene. I jokkmokk eller sydligere omkring Arjeplog er det ikke unormalt med -30 grader eller derunder om natten.

Lige nu er der allerede sne lidt nord for søerne og i jokkmokk er der udsigt til små -20 grader i løbet af en uges tid. I området omkring Jokkmokk er der også 50-75 cm sne .. eller derover.

Men, bliver det hele for håbløst så lejer jeg en hytte eller finder på noget andet.

Lige nu er turplanen faktisk helt åbent. Ingen dagsplaner, faste overnatningsteder eller lignende. Jeg har et kort med alle vintercampingpladser .. Men det er stort set hvad jeg har forberedt på den front. I jokkmokk er der flere mulighder under markedet. Masseindlogering i gymnastiksale, campingplads osv. Jeg overvejer at bestille et par nætter i masseindlogering...

Grunden til at jeg ikke har planlgt mere er, at det er svært at forberede fuldt alligevel. Hvor langt når man dag for dag hvis vejret driller? Er det muligt at komme lidt væk fra alm vej og campere på vildmarksfacon? .. Skal jeg køre alene eller er der flere biler. Alt sammen spiller ind på muligheder og begrænsninger. Men det er også fedt i sig selv.

Jokkmokk er målet, men hvem ved måske tager jeg også den sidste strækning til nordkap. Kiruna eller Abisko er også en mulighed .. Ishotel og nordlys.

Men p.t står det åbent indtil jeg ser hvordan tiden/turen skrider frem.

Det eneste som ligge fast er at markedet i jokkmokk strækker sig fra torsdag til lørdag (første weekend i februar).

Har nogen lyst til en snak .. Så ring evt på 2440 3984

Lars

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "balljoint"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.