sv: sv: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 17:07:31)
Bo daugaard
Ja der kan godt være problemer med det link jeg skrev da jeg bruger iPad og derfor går den på mobilsider. Men....
Faktisk inden det blev lyst kørte jeg defenderen frem og på med pandelampen. Jeg afmonterede topdækslet og banjobolten. Rensede huset og mærkede Alle tre steder op med en gul sprittuSch så jeg kunne finde tilbage hvis noget gik galt. Jeg lirkede stemplet op og kunne konkludere at der havde været en igang som ikke havde ramt rigtigt. Igen blev alt rengjort og nyt fedt blev smurt på. Tandhjulet fik 180' med uret og stemplet blev justeret. Skruen i topdækslefobisk 90' og herefter samlede jeg det hele igen. Jeg kørte herefter bilen langsomt driftvarm og gav den en gang indsugningsrens efter intercooleren. Og så... Ikke en raket med det var uden tvivl det hele værd. Ikke noget turbotøven ( i forhold til før ) og trafikken kan jeg sørme følge - op af bakke :-). Vigtigst af alt - absolut INGEN sort røg! Så den burde være lige i øjet.
God fornøjelse :-)