Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Bagsæde (05-02-2012 20:46:08)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm
Hej Andreas,

Først til det sidste, ØV, at jeg ikke kunne køre med idag på tur, der kom lige noget spejder i vejen, ligeså næste gang... øvøv...

og så til sidst til det første - jeg aner intet om, hvad det kommer til at koste dig - MEN, du KAN gøre noget selv.

Gå ind på skat.dk under motor - der findes der en beregner, hvor du kan lege lidt med tallene.

Det første du skal gøre er at taste oplysningerne ind som personbil, her skal du være opmærksom på, at du skal taste bilens NYPRIS, altså hvad kostede sådan en lækker RangeRoverClassic som DU futter rundt i, dengang den stod hos forhandleren som NY, hvis den var solgt som personbil - så skal du taste den NUVÆRENDE brugtsalgsværdi - som den realistisk vil være hos en forhandler - og Andreas, realistisk kan du måske finde noget om ved at kigge på annoncer på den blå avis, gul og gratis, bilzonen og bilbasen - og igen kun hvidpladepriser er gældende, tag evt. et gennemsnit af alle de priser, du KAN finde på tilsvarende bil, så skal du taste ligt om km pr liter og udstyr - tryk beregn, så får du en pris på en afgift - og den er HØJ - skriv den ned

Dernæst lægger du bilen ind i beregneren som varevogn 50% afgift. Og samme sag, bortset fra, at du i beregneren nu skal lægge priserne ind som varevogn, ellers er tal om km og udstyr de samme som før. Endelig skal du taste bilens totalvægt inden du trykker beregn. Så får du en pris på en afgift, der slet ikke er lige så høj som den første. Skriv den ned nedenunder den første

træk den så fra den første - differencen imellem de to tal er den såkaldte udligningsafgift, altså det DU skal forvente at betale for at få plads til hele familien i den smukke brune Rover... jeg hjælper dig gerne, når du har sat tallene ind, i forhold til hvad du SÅ skal, det kan godt være lidt af en jungle, jeg har netop igår lørdag fået MIT svar fra skat angående min 109 fra gule til hvide. knap 10.000 kr for den lille øvelse, og så skal jeg også være glad for at slippe med det samme om året i vægtafgift.... så jeg laver min om til bus :-))

håber det var en hjælp, sæderne, dem MÅ du kunne finde herovre, ellers er der altid den blå avis, gul og gratis og bedst af alt, RoverBørsen her på siderne (der ER faktisk en i Jylland, der sælger ud af dele til RRC på RB)

bedste hilsner
Lars
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.