sv: Motor ophæng til TD motor 19J i serie III ramme, Udstødning fra TD motor, gearkasse til TD motor (10-02-2012 23:53:42)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f
1)
Du skal bruge det højre motorophæng fra den originale motor og så skal der svejses et nyt ophæng på rammen længere nede da indsprøjtningspumpen ellers er i vejen.
Det venstre passer på rammen og man lægger motoren i før man svejser det højre ophæng, dvs. motoren hænger i motorkranen og støtter på det venstre ophæng mens man hæfter det højre, så ud med motoren igen og færdigsvejs ophænget.
1a)
Jeg vil anbefale at bruge de store runde ophæng fra V8 og 2.5L benzinmotoren, de tager rigtigt mange vibrationer, ellers kan du bare bruge de originale firkantede dieselophæng.
2)
Hvis du vil have 5 gearskasse på en seriebil så skal der ombygges en hel del på torpedoen og gearkassetunnellen og der skal svejses ye ophæng på gearkassetraversen og 2 nye kardanner, så et overgear er langt at foretrække evt. Range Rover differ. på en 88".
3)
Du skal trække motoren så langt over til højre som muligt i motorophængene, der er ligesom en slids i ophænget, så bliver en én centimeter plads hen til bolten på styrehuset, jeg gjorde det at jeg klemte downpipen lidt flad lige på det stykke, det fungerede fint i min 88".
Og så er der en hele masse med Skat og skift af både motor og gearkasse og afgift ved turbomontering - men det har du selvfølgelig undersøgt alt sammen. ;)
Mvh
Kenneth Poulsen