sv: sv: sv: sv: sv: sv: Chassi Ramme på one ten (110´´) (19-02-2012 08:42:21)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl
Det største problem ved at varmgalvanisere en ramme er at alle de spændinger man påfører rammen ved opsvejsning kan udløses ved den kraftige opvarmning. Dvs. at man risikerer at få en ramme tilbage der er så skæv at den er praktisk talt umulig at montere chassiset på. At huller og gevind mm. er fyldt med zink er et mindre, omend tidskrævende problem.
En synshal kan ikke kassere en bil alene med henvisning til at rammen er varmgalvaniseret, den sag vil til enhver tid blive tabt hvis ejeren anker sagen.
Jeg har selv en 88" hvor den originale ramme og torpedo mm. er blevet varmgalvaniseret kort efter ejeren har fået den. Jeg vil da formode at den er blevet synet en del gange senere.
Jeg reparerer efter behov galvaniserede steder, både på ramme, vinduesrammer og ladkanter med "Zinga" fra Saga Trailer i Viborg. Det er lidt dyrt i brug, men suverent det bedste produkt der er til rådighed.
mvh Thomas