Land Rover Forum

Svar på indlægget:

resultatet af Udluftning bremser for dummies? (20-02-2012 22:55:05)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm
Hej igen alle jer, der aktivt har deltaget i tråden, og også stor tak til dig Jonas for tilbudet om serieaktivitet, i det mindste over telefonen....får jeg dig ikke at se på søndag d. 26. til generalforsaming?? Er godt klar over, det er i Rønne, og du vist er tilhørende Gudhjem, men hvad, 27 km hver vej er bare en fornøjelse, hvis ellers vognen vil...

Bremserne har jeg fået styr på nu - hele vejen rundt - fik yderst venlig og målrettet hjælp og vejledning, egentlig langt mere end jeg kunne forvente, af vores chefinstruktør Georg, fantastisk - konstateringen var, at jeg og sviger ikke havde været omhyggelig nok med at vælge klodserne, to ens og ikke to forskellige var "i farten" (det gik jo ellers langsomt nok, eftersom jeg skulle oversætte Haynes engelsk først)det så han straks. Af med klodserne, på med de rigtige. Undervejs røg så også lige bremsecylinderhovedet, løsnede den ene klods mens den anden klemte, og så var det nok...jaja..hvis man lærer af sine fejl, ender jeg med en doktorgrad i LR rep. Alt renset med bremserens, vasket, slebet osv. lidt ekstra arbejde er vel i orden, når man ordner bil indendørs i opvarmet værksted... da G sagde god for det hele, var det bare at montere igen, og så få det til at spille.. skiftevis udluftning på begge baghjul, af flere omgange, sådan en trykluftdrevet udlufter, justering af bremseskoene, mere udluftning og endelig til sidst justering af forreste sko også, afsluttende med en manuel udluftning da G ikke var helt tilfreds trods pedalgangen ikke var mere end halv. Det sidste gav lige det sidste. Pedalen står fast, bremserne tager fat, tog turen ned ad vejen 60kmt, slap rattet og gav den max brems med hvin og spor(der blev lidt uorden på ladet, og jeg takkede for gitteret bag mig) den standsede promte, var ikke kørt så meget som en smule til nogen af siderne... jaja, ved godt, det ikke betyder, at jeg kan regne med, at den bremser godt nok både for og bag. Men den bremser GODT ialt og den bremser ikke mindst lige... tusinde tak for alle input herinde, jeg er nu den lykkelige ejer af endnu en velkommen viden om min bil samt en trykluftstyret bremseudlufter (just in case andre skulle have brug for det her på øen, så er den til udlån)

Lars
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.