Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Chassi Ramme på one ten (110´´) (21-02-2012 23:18:18)
Kim Horsevad
Att: Verner Andersen:

Ad.1. Læs hvad jeg skrev...

"Den styrke der iagttages for det galvaniserede søm er altså i højere grad et udtryk for stålets umodificerede styrke, end det er et udtryk for en styrkereduktion."

Din kritik antyder at du har misforstået min sætning og nu forsøger at kritisere mig derfor.

Ad. 2. Normalisering og udglødning er dog distinkt forskellige fagbegreber. Temperatur, holdetid og anvendelsesområder er forskellige. Formålet kan være forskelligt. Fælles er at man ændrer kornstrukturen i krystalgitteret. Til din oplysning er rekrystalliseringstemperaturen for jern 450 grader celcius. Højere temperaturer er nødvendige ved forskellige legeringer.

Ad. 03: Landrovers oprindelige rammer er dimensioneret til 2mm. Richards Chassis har muligvis opdimensioneret for at tage højde for metaltræthed ved påsvejsning af styrtbøjler. Vindens konstante påvirkning på styrtbøjlen giver konstante smårystelser der giver baggrund for metaltræthed i befæstelserne mellem styrtbøjle og outriggere, sekundært i svejsningerne mellem outriggere og chassis. Om rammen blivere stærkere ved galvanisering afhænger af hvor mange spændinger den tilføres ved svejsningen - ikke godstykkelse.

Ad. 04: Selvfølgelig er en galvaniseret ramme stærkere end en malet, hvis udgangspunktet for de to efterbehandlinger er identisk. Er udgangspunktet ikke identisk giver sammenligningen ikke mening.

Hvis du har yderligere SPECIFIKKE spørgsmål til ovenstående skal jeg gerne forsøge finde metallurgisk referencelitteratur til belysning af disse; men stil venligst spørgsmålene direkte og ikke i gådeform...

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad


Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.