Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Tilfælde eller sammenhæng??? (22-02-2012 13:48:54)
Paw Jensen #1270, reg. nsj
Nu er verden jo hverken sort eller hvid, der er også lidt andre farvenuancer..

Der er ingen tvivl om, at der er nogle værksteder, der tager godt for sig af retterne !

MEN

Så længe der er nogen der betaler, er der også nogen der opkræver.

Jeg plejer at sige, at hvis ikke man selv har et minimum af teknisk snilde, skal man have nogle gode venner, hvis man skal køre i en gammel firser Land Rover (eller hvilken som helst anden gammel bil).

Men når man f.eks. diskuterer om 11 timer er for meget, til at skifte en kobling, hører det jo med til historien, og alle bolte har været knoklet af tidligere "mekanikkere", og om alt var smurgt ind i møj og pløre, så de første 5 timer gik med rengøring. Eller om der er andre faktorer der spiller ind.
Det er jo nok de færreste, af de biler vi hører om her, som står som da de forlod fabrikken.

Er der brugt originale dele, eller billigste kina"kvalitet".

Er det et stort mærkeværksted, eller "Børges garage" som kun har åbent lørdag/søndag.

Etc., etc....

Der er rigtig mange faktorer der spiller ind.

Og hvad vil jeg så sige med ovenstående ??

Jo, når en større reparation er under opsejling, så få en fast pris på reparationen. Spørg flere steder. Spørg her på forum, og brug i det hele taget vort enestående netværk.

Kommer der alligevel en "kæmpe bon", så bed værkstedet godtgøre hvad der er ekstraordinært/hvorfor tilbuddet ikke holdt (og bed på forhånd om at blive kontaktet hvis tilbud ikke holder +/- 10%, så der kan tages stilling INDEN arbejdet udføres)

Så BURDE det ikke kunne gå helt galt, og ende op med de monsterregninger jeg har hørt flere medlemmer tale om.

Og husk så, at mange store reparationer kan undgåes med en minimal forudgående vedligeholdelse...

1270
Paw
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "tandrem"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.