sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Chassi Ramme på one ten (110´´) (22-02-2012 21:16:19)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Jeg er rimelig sikker på værkfører og ingeniører havde styr på materialebehandling hos omtalte virksomhed og der ikke blev brugt mere energi og tid end nødvendigt. Hertil var inspektører fra hhv. kunder og Lloyds forsikring tilfredse når de kiggede os over skulderen i div. procedurer.
Mangeårige medlemmer her i Regionen kan berette om det for år tilbage, men en kort tid, var brugt at varmgalvanisere især seriebilsrammer, indtil man bemærkede besvær med at lukke døre; hvorfor kan KH så tænke lidt over.
At Richards Chassis bruger 3mm. plade som sideplade på langsgående vanger, fremfor Land Rovers 2.2mm samme sted, er næppe for at tilfredsstille min skepsis, men snarere fordi der er et reelt problem med styrke i forbindelse med galvanisering.
Videre behøver man ikke at have haft med galvaniserede emner at gøre ret længe, for at erkende der er et problem med styrke i forhold til sort gods.
Jeg føler ikke henvendelse til KH nødvendigt omkring styrkeberegning; men vil sætte pris på at overgive tilbuddet til eks. Lloyds inspektører, dersom de skulle være i vildrede om emnet.